| Dodaj ogłoszenie | Szukaj | Schowek Dodaj do schowka | Galeria |
|
| Terapia schematu Ilość wolnych miejsc: 9 Terminy szkolenia: 12.10.2018 Liczba dni szkolenia: 1 Godziny zajęć: 09:00-16:00 Miejsce szkolenia: Sale dydaktyczne DCP Termin zgłoszenia: 2018-10-11 Cennik: 390 PLN Terapia schematów (Schema Therapy) stanowi jedno z podejść tzw. „trzeciej fali terapii poznawczo-behawioralnych". Jest to innowacyjna metoda leczenia takich problemów jak: zaburzenia osobowości, przewlekła depresja oraz inne problemy stanowiące szczególnie trudne wyzwania w pracy psychoterapeutów. Podejście to łączy elementy terapii poznawczej, behawioralnej, relacji z obiektem oraz Gestalt w jeden spójny, uporządkowany system. Jej twórcą jest Jeffrey Young, uczeń i bliski współpracownik Aarona Becka. Adresaci Psychologowie, pedagodzy, pracownicy pomocy społecznej, terapeuci uzależnień, terapeuci zajęciowi, studenci psychologii, pedagogiki, resocjalizacji i innych kierunków społecznych. Program szkolenia: 1. Terapia poznawczo-behawioralna i rozwój terapii schematów: a) definicja schemata wg J.E. Younga, b) źródła schematów, c) obszary schematów i wczesne nieadaptacyjne schematy, d) schematy warunkowe i bezwarunkowe, e) mechanizmy działania schematów, f) nieadaptacyjen style radzenia sobie, g) tryby schematów. 2. Od diagnozy do zmiany schematów - faza diagnozy - edukacji pacjenta: a) konceptualizacja przypadku zorientowana na schematy. 3. Faza zmiany: a) strategie poznawcze, b) strategie doświadczeniowe, c) strategie behawioralne, d) startegie interpersonalne, 4. Strategie poznawcze: a) techniki poznawcze: sprawdzanie prawdziwości schemata, przeformułowywanie dowodów, ocean stylów radzenia sobie, prowadzenie dialogów, karty przypominające, dziennik schematów. 5. Strategie doświadczeniowe: a) techniki doświadczeniowe: praca z wyobrażeniami, techniki dialogu w wyobraźni, listy do rodziców, relaksacja, praca z ciałem. 6. Strategie behawioralne: a) behawioralne przełamywanie wzorców. 7. Relacja pacjent – terapeuta. 8. Strategie leczenia poszczególnych schematów: a) opuszczenie, b) nieufność / skrzywdzenie, c) deprywacja emocjonalna, d) wadliwość / wstyd, e) izolacja społeczna, f) zależność / niekompetencja, g) podatność na zranienie lub zachorowanie, h) uwikłanie emocjonalne / nie w pełni rozwinięte Ja, i) porażka, j) roszczeniowość / wielkościowość, k) niedostateczna samokontrola i samodyscyplina, l) podporządkowanie się, m) samopoświęcenie, n) poszukiwanie samoakceptacji i uznania, o) negatwizm / pesymizm, p) zahamowanie emocjonalne, q) nadmierne wymagania / nadmierny krytycyzm, r) bezwględna surowość. 9. Technika pracy z trybami schematów – Schema Mode Work: a) rozpoznanie trybów, b) analiza źródeł, c) powiązanie nieadaptacyjnych trybów z obecnymi problemami i objawami, d) modyfikacja lub rezygnacja z trybu, e) Wrażliwe Dziecko, f) prowadzenie dialogu pomiędzy trybami. 10. Terapia schematów w pracy z pacjentami z zaburzeniami osobowości typu: borderline, osobowość narcystyczna. 11. Case study. Trenerzy Agnieszka Juszczyk-Mirek - psycholog kliniczny, certyfikowany psychoterapeuta systemowy (certyfikat nr 112), psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, certyfikowany interwent kryzysowy Polskiego Towarzystwa Interwencji Kryzysowej biegły sądowy w zakresie psychologii klinicznej dzieci i dorosłych oraz seksuologii, superwizor i trener Polskiego Towarzystwa Interwencji Kryzysowej. Specjalizuje się w diagnozie i opiniowaniu w sprawach karnych - ofiar i sprawców gwałtów, molestowania i innych przestępstw seksualnych, w sprawach rodzinnych i cywilnych- związanych z metrykalną zmianą płci osób transseksualnych, o ubezwłasnowolnienie i w sprawach odszkodowawczych |
| ||||||||||||||||