| Dodaj ogłoszenie | Szukaj | Schowek Dodaj do schowka | Galeria |
|
| Terminy szkolenia: 25.07.2020 Liczba dni szkolenia: 1 Godziny zajęć: 9-16 Miejsce szkolenia: SZKOLENIE ONLINE- ZOOM 1. Terapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży. 2. Podstawy terapii poznawczo behawioralnej: a) omówienie podstaw teoretycznych, b) model Becka, Padesky. 3. Terapia poznawcza: a) techniki poznawcze w terapii i ich zastosowanie, b) zastosowania technik poznawczych w zależności od okresu rozwojowego, c) CBT w pracy z rodzicami i rodzinami. 4. Rodzaje terapii behawioralnej: a) terapia wzajemnego hamowania Wolpego, b) warunkowanie instrumentalne, c) eksperyment behawioralny. 5. Ćwiczenia praktyczne z zastosowaniem podstawowych technik: a) identyfikacja i dyskusja z MA, b) "strzałka w dół", c) problem solving, d) rozpoznawanie i dyskusja ze zniekształceniami poznawczymi itp. 6. Zastosowanie terapii poznawczo-behawioralnej w terapii zaburzeń eksternalizacyjnych: a) ADHD, b) ODD. 7. Techniki behawioralne w pracy z dziećmi oparte na behawioralnej modyfikacji zachowań w oparciu o ADHD i ODD i modyfikację zachowań agresywnych: a) techniki specyficzne dopasowane do objawów, b) praca na pozytywnych wzmocnieniach (dostrzeganie pozytywów, pochwały, nagrody, systemy żetonowe), c) zasady i konsekwencje, d) elementy treningu zastępowania agresji w przypadku agresji niepowikłanej i powikłanej, e) prowadzenie warsztatów dla rodziców oraz warsztatów dla rodziców i dzieci w zaburzeniach eksternalizacyjnych, f) ćwiczenia praktyczne, g) praca nad studium przypadku, h) superwizja przypadków. 8. Zastosowanie terapii poznawczo-behawioralnej w terapii zaburzeń: a) moczenie nocne, b) zanieczyszczanie kałem, c) problemy ze snem. 9. Zastosowanie terapii poznawczo-behawioralnej w terapii zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży: a) etiologiczne modele lęku w dzieciństwie, b) ocena zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży, c) terapia zaburzeń lękowych d) programy ukierunkowane na dziecko, na dziecko i jego opiekunów, e) ćwiczenia praktyczne, f) praca nad studium przypadku, g) superwizja przypadków. 10. Zastosowanie terapii poznawczo-behawioralnej w terapii zaburzeń depresyjnych u dzieci i młodzieży, praca nad samooceną nastolatka: a) modele teoretyczne leżące u podstaw CBT depresji u dzieci i młodzieży (poznawczy model podatności na zranienie, czynniki interpersonalne i środowiskowe), b) ocena objawów depresji u dzieci i nastolatków z uwzględnieniem ryzyka samobójstwa, c) charakterystyka programów terapeutycznych indywidualnych i grupowych, d) ćwiczenia praktyczne, e) praca nad studium przypadku, f) superwizja przypadków. |
| |||||||||||||||||||